Post: #1
Here the most used short forms and symbols in chatting.

Starting with the numbers:

121 - One-to-one
143 - I love you
2G2BT - Too good to be true
2MI - Too much information
2NTE - Tonight
4 - for
9 - Parent is watching


Special characters

? - I have a question/ I don’t understand what you mean
?4U - I have a question for you
;S - Gentle warning, like “Hmm? what did you say?”
^^ - Meaning read line or message above
^5 - high five
<3 - Meaning sideways heart (love, friendship)
<33 - Meaning heart or love (more 3s is a bigger heart)
- smile
- wink
*g* - giggles
@-/- - a rose
:-) - smile
<:-| - curious
:~) - cute
:-} - embarrassed
:,-( or ;’-( - to cry
>:-( - angry
:-O - shouting, or shocked
;-P - sticking tongue out
:-( - sad

Short Forms / Acronyms

A3 - Anytime, anywhere, anyplace
AA - As above
AAP - Always a pleasure
ACK - Acknowledge
ACPT - Accept
AND - any day now
AFK - Away from keyboard
AH - At home
ASAP - As Soon As Possible
ASL - Age/-/Location
AT - At your terminal
B - Back
B2W - Back to work
B4 - before
BBL - be back later
BF - boyfriend or best friend
BFN - bye for now
BTW - by the way
BDAY - Birthday
BOL - Best of luck
BRB - Be right back
CAM - Camera
CM - Call me
CSL - Can’t stop laughing
CU - See you
DH - Dear
D/L - Download
DM - Direct message
DUR - Do you remember?
E1 - Everyone
EMA - E-mail address
EZ - Easy
F2F - Face to face
FW - Forward
G - Grin, Giggle
GN - Good night
HF - Have fun
HRU - How are you?
I2 - I too (me too)
IB - I’m back
IC - I see
IK - I know
ILY - I love you
IM - Instant message
IMS - I am sorry
JW - Just wondering
JK - Just Kidding
KB - Keyboard
L2G - Like to go?
LOL - Laughing out loud
LOTI - Laughing on the inside
LVM - Left voice mail
N1 - Nice one
NE1 - Anyone
NT - Nice try
NVM - Never mind
NVR - Never
OOH - Out of here
PCM - Please call me
PIC - Picture
PLS or PLZ - Please
PM - Private Message
POS - Parent over shoulder
PZA - Pizza
RU - Are you?
RX - Regards
S2S - Sorry to say
SC - Stay cool
SH^ - Shut up
SIT - Stay in touch
SOS - Meaning help
SS - So sorry
STW - Search the Web
SUP - What’s up?
SYS - See you soon
THX - Thanks
TY - Thank you
U - You
UL - Upload
UNA - Use no acronyms
UR - Your / you’re
VIP - Very important person
VRY - Very
W@ - What?
W3 - WWW
WAS - Wait a second
W/B - Write back
WB - Welcome back
WC - Welcome, Who cares
WKD - Weekend
WU - What’s up?
WUF - Where are you from?
XD - really hard laugh
XLNT - Excellent
Y? - Why?
YR - Yeah right
YW - You’re welcome
Z - Zero
ZUP - What’s up?
Quote this message in a replyReply

Post: #2
నిజంగా నేనూ ఈ పోస్ట్ చేద్దామనుకున్నాను. వావ్...రియల్లీ...మీరు చేసేశారు. మీకు అభినందనలు....ధన్యవాదాలు. గుడ్ పోస్ట్.
Quote this message in a replyReply

Post: #3
TC - Take Care
5ne - Fine

naaku telsinavi ivenandi
Smile
Quote this message in a replyReply

Post: #4
good than q
Quote this message in a replyReply

Post: #5
srinath గారు!
XLNT
TY
Quote this message in a replyReply

Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)